۰۶ ارديبهشت ۱۳۹۵ - ۱۹:۳۸
کد خبر: ۴۲۳۰۷۰
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران:

 تدبر در قرآن زمينه عمل به مفاهیم الهی را فراهم مي‌کند

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با بيان اين که تدبر زمينه عمل به قرآن کريم را فراهم مي‌کند، گفت: تنها نگاه سطحي به کلام الهي نمي تواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.
مدیر کل فرهنگ ارشاد مازندران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در محمود آباد، احمد جاودانی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران بعد از ظهر امروز در مراسم تجلیل از حافظان قرآن کریم شهرستان محمودآباد خواستار گسترش سبک زندگی قرآنی در جامعه شد و گفت: 25 درصد طلاق‌ها ناشی از آسیب‌های فیلم‌های ماهواره‌ای است.

 

وی با بیان این که در حوزه فرهنگی معمولاً چالش‌های مختلفی جامعه را تهدید می‌کند و یکی از مسائل حوزه فرهنگ «خود فراموشی فرهنگی» است، افزود: جامعه اگر به «خود فراموشی فرهنگی» برسد، ظرفیت‌های بزرگ فرهنگی خود را فراموش می‌کنیم، زیرا رخنه فرهنگی به مراتب خطرناک‌تر از رخنه سیاسی و اجتماعی است.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به این که یکی دیگر از چالش‌های بزرگ جامعه چالش طلاق است، تصریح کرد: 20 تا 25 درصد دلایل طلاق استفاده از شبکه‌های ماهواره‌ای بوده که هدف آن آسیب‌رسانی به بنیان خانواده‌های ایرانی است.

 

جاودانی با اشاره به ضرورت بهره‌گیری از فرامین قرآنی در جامعه گفت: اگر به سمت قرآن برویم و با دقت تمام قرآن را بخوانیم، زندگی خیلی خوب و مدینه فاضله‌ای خواهیم داشت.

 

وی با بیان این که ترویج آموزه های قرآنی و نشر مفاهیم والای آن در جامعه به ویژه نسل جوان از مهم ترین اقدامات فرهنگی است که باید مورد توجه قرار گیرد، افزود: به حتم ترویج فرهنگ قرآنی و عمل و درک مفاهیم آن نقش مهمی در کاهش ناهنجاری ها و آسیب های اجتماعی دارد.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری که فرمود حفظ و تفسیر قرآن وسیله است و بدون این وسایل نمی‌شود به خدا نزدیک شد، افزود: برگزاری جلسات قرآن برای رشد معنویت و هدایت انسان بسیار مؤثر است.

 

جاودانی با بیان این که قرآن راهنمای انسان در زندگی است، خاطرنشان کرد: قرآن ما را در راه راست ثابت قدم و استوار نگه می‌دارد و آینده زندگی ما را روشن و پرفروغ خواهد کرد.

 

وی با بيان اين که فهم صحيح و عميق از مفاهيم قرآني در گرو تدبر در قرآن است، افزود: عشق به ذات اقدس الهي با انس و الفت با کلام خدا به اوج مي رسد.

 

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به جايگاه والاي تفکر و تدبر در دين اسلام، بيان کرد: شکل‌گيري شخصيت و هويت ديني افراد بسته به تعمق، تفکر و تدبر در مبادي ديني است.

 

جاودانی با بيان اين که قرآن کريم نيز انسان را به تفکر و تدبر دعوت کرده است، گفت: تدبر در کلام الهي انسان را در مسير حقيقت و سعادت قرار مي دهد.

 

وي با بيان اين که تدبر زمينه عمل به قرآن کريم را فراهم مي‌کند، خاطرنشان کرد: تنها نگاه سطحي به کلام الهي نميتواند بستر عمل به قرآن را در انسان فراهم کند.

 

عضو شورای فرهنگ عمومی مازندران با اشاره به اين که با تدبر در قرآن مي توانيم بيشتر به مقصود و مفاهيم الهي پي ببريم، ادامه داد: يکي از مهم ترين راه هايي که مي توان به ارتباط ميان آيه هاي قرآن پي برد تدبر در قرآن است./950/202/ب2

 

ارسال نظرات